Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/19184
Tytuł: Potoczna wiedza dzieci na temat pieniędzy : wnioski z badań własnych
Autor: Raszka, Renata
Słowa kluczowe: elementary education; children’s everyday knowledge about money; attitudes towards money; financial coaching
Data wydania: 2019
Źródło: "Kwartalnik Pedagogiczny" T. 64, nr 4 (2019), s. 255-271
Abstrakt: The article deals with colloquial knowledge about money of eight- and nine-year-old children. The importance of spontaneous and planned conversations on the subject of money is emphasised, conducted in the family and school environment. Attention is paid to the importance of pupils’ personal knowledge, their out-of-school experiences and shaping their active attitude in constructing economic knowledge. The article also refers to the author’s research on the children’s everyday knowledge about money.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/19184
DOI: 10.5604/01.3001.0013.8472
ISSN: 0023-5938
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Raszka_Potoczna_wiedza_dzieci_na_temat_pieniedzy_wnioski_z_badan_wlasnych.pdf754,72 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons