Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/19457
Tytuł: Drama w pracy wychowawczej nauczyciela polonisty
Tytuł równoległy: Drama in the educational work of the Polish language teacher
Autor: Copik, Ilona
Szymik, Eugeniusz
Słowa kluczowe: drama; educational process
Data wydania: 2013
Źródło: "Nauczyciel i Szkoła" 2013, nr 2, s. 255-265
Abstrakt: This article introduces the reader to the importance of using drama methods in support of the educational process. The theoretical part contains general comments on educational drama and its applications at various levels of education. The practical part contains, among other examples, exemplification of different drama techniques (e.g. improvised scenes with an established intial situation, interviews, freeze frame) to overcome conflicts, aggression and violence among students.The specificity of the article constitutes an approximation of drama as a method of educational-teaching, which appeals to the student’s creative expression, and requires activities such as: role building, preparing improvised scenes, freeze frame, interviewing the scene’s central character.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/19457
ISSN: 1426-9899
2544-6223
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Copik_Drama_w_pracy_wychowawczej.pdf941,65 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons