http://hdl.handle.net/20.500.12128/19470
Tytuł: | Elementy grafologiczne pisma a sprawność ortograficzna uczniów w klasie trzeciej |
Autor: | Guzy, Anna |
Słowa kluczowe: | grafologia; ortografia; uczniowie; klasa trzecia |
Data wydania: | 2008 |
Źródło: | Nauczyciel i Szkoła, T. 1/2, nr 38/39 (2008) s. 153-162 |
Abstrakt: | Elementy grafologiczne pisma można moim zdaniem uznać za jeden z determinantów sprawności ortograficznej, obok cech takich, jak: typ pamięci, uwaga, zainteresowanie, motywacja, elementy graficzne i barwa czy czytelnictwo. Prezentowane tutaj wnioski oparte są na badaniach nad elementami graficznymi oraz grafologicznymi pisma uczniów w klasach 3-6, które przeprowadziłam w roku szkolnym 2003/2004 w szkołach w Zabrzu. Do analizy wykorzystałam 296 prac, z czego 225 pochodziło od uczniów z klasy 3, pozostałe 71 od uczniów z klas 4, 5 i 6. Poniżej przedstawiam wyniki pomiaru diagnostycznego przeprowadzonego w klasie 3 (Fragment tekstu). |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/19470 |
ISSN: | 1426-9899 2544-6223 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Guzy_Elementy_grafologiczne_pisma.pdf | 423,15 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons