Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/19470
Tytuł: Elementy grafologiczne pisma a sprawność ortograficzna uczniów w klasie trzeciej
Autor: Guzy, Anna
Słowa kluczowe: grafologia; ortografia; uczniowie; klasa trzecia
Data wydania: 2008
Źródło: Nauczyciel i Szkoła, T. 1/2, nr 38/39 (2008) s. 153-162
Abstrakt: Elementy grafologiczne pisma można moim zdaniem uznać za jeden z determinantów sprawności ortograficznej, obok cech takich, jak: typ pamięci, uwaga, zainteresowanie, motywacja, elementy graficzne i barwa czy czytelnictwo. Prezentowane tutaj wnioski oparte są na badaniach nad elementami graficznymi oraz grafologicznymi pisma uczniów w klasach 3-6, które przeprowadziłam w roku szkolnym 2003/2004 w szkołach w Zabrzu. Do analizy wykorzystałam 296 prac, z czego 225 pochodziło od uczniów z klasy 3, pozostałe 71 od uczniów z klas 4, 5 i 6. Poniżej przedstawiam wyniki pomiaru diagnostycznego przeprowadzonego w klasie 3 (Fragment tekstu).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/19470
ISSN: 1426-9899
2544-6223
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Guzy_Elementy_grafologiczne_pisma.pdf423,15 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons