Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/19626
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorAleksandrowicz, Joanna-
dc.date.accessioned2021-03-23T11:04:52Z-
dc.date.available2021-03-23T11:04:52Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.isbn9788322634097-
dc.identifier.isbn9788322634103-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/19626-
dc.description.abstractChosen examples of the Pompeian paintings prove, that many ancient artists consciously used colour to create depth. Author analyses chiaroscuro, mythological scenes and landscapes with colour perspective, also called air perspective. Warm and dark colours are used to depict close objects, cold and bright ones to show illusion of depth. Term „air perspective’’ suggests, that such vision is being influenced by air masses between an object and an observer. In the Pompeian painting these rules are not used consequently. Linear perspective or different colours of females and males bodies also have influence on the space. Still, it’s worth to pay attention to innovativeness of ancient artists.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherKatowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectPompeian paintingpl_PL
dc.subjectcolour and spacepl_PL
dc.subjectcolour perspectivepl_PL
dc.titleKolor i przestrzeń w malarstwie pompejańskimpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Aleksandrowicz_Kolor_i_przestrzen_w_malarstwie_pompejanskim.pdf720,59 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons