Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/1962
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorMaliszewski, Krzysztof-
dc.date.accessioned2018-04-04T08:09:22Z-
dc.date.available2018-04-04T08:09:22Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationA. Stopińska-Pająk (red.), "Between history and the theory of education : methodology, traditions, quest" (S. 11-32). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn9788322622063-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/1962-
dc.description.abstractW obliczu przemian zachodzących we współczesnej humanistyce spory o przynależność dyscyplinarną historii wychowania i wyrazistość granic jej zainteresowań badawczych tracą na znaczeniu. W obliczu konsekwencji licznych cultural turns zaawansowane strategie badawcze stają się transdyscyplinarne. Charakterystycznym rysem humanistyki współczesnej jest „zmącenie granic”. Style syntezy doświadczenia w narracjach historycznych są różne w zależności od przyjętych założeń – można wyróżnić z perspektywy pedagogiczności historii wychowania style formujące się wokół: gwarancji, inspiracji, dialogu, kooperacji. Historiografia wychowania to nie tylko (re)konstrukcja minionych zdarzeń tekstowych i edukacyjnych, ale także zaangażowanie etyczne – straż wrażliwości kulturowej, m.in. tego, co można, warto i powinno się opowiadać. Ignorowanie przemian metodologicznych skazuje historię wychowania na poznawcze wyjałowienie. Obecnie wielkim zadaniem jest przekształcenie jej w dyscyplinę pedagogiczną w głębokim sensie, tzn. zdolną do włączenia się w ważne debaty współczesności oraz generującą horyzont oczekiwań etycznej i estetycznej egzystencji.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherKatowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectHistoria wychowaniapl_PL
dc.subjecthistoriografiapl_PL
dc.subjectkontekst edukacyjnypl_PL
dc.titleA pedagogical history of education : Ethical and aesthetic aspects of historiography in the cotext of educationpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Maliszewski_A_pedagogical_history_of_education.pdf511,41 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons