Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/19953
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorFras, Mariusz-
dc.date.accessioned2021-04-15T05:39:55Z-
dc.date.available2021-04-15T05:39:55Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationWiadomości Ubezpieczeniowe, Nr 2 (2020) s. 3-17pl_PL
dc.identifier.issn0137-7264-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/19953-
dc.description.abstractThe article consist the analysis of the customer needs in the light of conclusion of contracts for the next insurance period. The Insurance Distribution Act of 15 December 2017 in art. 8 introduced requirement to specify the customer requirements and needs before concluding the insurance contract or insurance guarantee contract. This statutory and pre-contractual obligation rest on insurance distributors. The major issue on the insurance market is the purchase of products by customers that do not meet their needs. The inadequacy of the insurance product leads to the lack of insurance cover in the context of certain insurance risk and excessive, unnecessary insurance protection. The purpose of the article is to discuss that matter on the example of various types of insurance contract.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/*
dc.subjectinsurance contractpl_PL
dc.subjectIDDpl_PL
dc.subjectcontinuation of the insurance contractpl_PL
dc.subjectproperty insurancepl_PL
dc.subjectinterpretation of the general terms and conditionspl_PL
dc.titleAnaliza potrzeb klienta przy zawieraniu umowy na kolejny okres ubezpieczeniapl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.identifier.doi10.33995/wu2020.2.1-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WPiA)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Fras_Analiza_potrzeb_klienta.pdf707,23 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons