DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Kowolik, Piotr | - |
dc.date.accessioned | 2021-04-15T11:06:56Z | - |
dc.date.available | 2021-04-15T11:06:56Z | - |
dc.date.issued | 2001 | - |
dc.identifier.citation | "Nauczyciel i Szkoła" 2001, nr 1/2, s. 198-201 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1426-9899 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/19964 | - |
dc.description.abstract | W rozważaniach na temat roli zainteresowań czytelniczych uczniów klas początkowych w doskonaleniu umiejętności czytania wyróżnić należy dwa elementy ze sobą powiązane: zainteresowania czytelnicze wyrażające się w zapotrzebowaniu na określony typ czy tematykę literatury; właściwe czytelnictwo, polegające na czytaniu tych a nie innych książek1. Zainteresowania czytelnicze to skłonności, tendencje do systematycznego, świadomego poszukiwania i czytania książek z określonej dziedziny wiedzy2. Czytelnictwo traktuje się jako proces komunikacji społecznej, w której książka jest narzędziem porozumiewania się społecznego i nośnikiem kultury, a biblioteka i księgarnia - kanałami, za pośrednictwem których książka dociera do odbiorców, aby doprowadzić do dialogu z autorem, z rzeczywistością współczesną lub historyczną- do uczestnictwa kulturowego3. (...) | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | czytelnictwo | pl_PL |
dc.subject | szkoła podstawowa | pl_PL |
dc.title | W poszukiwaniu form i metod umożliwiających rozbudzanie zainteresowań czytelniczych uczniów klas I-III | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS)
|