Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/19964
Tytuł: W poszukiwaniu form i metod umożliwiających rozbudzanie zainteresowań czytelniczych uczniów klas I-III
Autor: Kowolik, Piotr
Słowa kluczowe: czytelnictwo; szkoła podstawowa
Data wydania: 2001
Źródło: "Nauczyciel i Szkoła" 2001, nr 1/2, s. 198-201
Abstrakt: W rozważaniach na temat roli zainteresowań czytelniczych uczniów klas po­czątkowych w doskonaleniu umiejętności czytania wyróżnić należy dwa elementy ze sobą powiązane: zainteresowania czytelnicze wyrażające się w zapotrzebowaniu na określony typ czy tematykę literatury; właściwe czytelnictwo, polegające na czytaniu tych a nie innych książek1. Zainteresowania czytelnicze to skłonności, tendencje do systematycznego, świadomego poszukiwania i czytania książek z określonej dziedziny wiedzy2. Czytelnictwo traktuje się jako proces komunikacji społecznej, w której książ­ka jest narzędziem porozumiewania się społecznego i nośnikiem kultury, a biblio­teka i księgarnia - kanałami, za pośrednictwem których książka dociera do od­biorców, aby doprowadzić do dialogu z autorem, z rzeczywistością współczesną lub historyczną- do uczestnictwa kulturowego3. (...)
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/19964
ISSN: 1426-9899
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kowolik_W_poszukiwaniu_form_i_metod.pdf377,89 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons