DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Łysek, Jan | - |
dc.date.accessioned | 2021-04-15T11:07:42Z | - |
dc.date.available | 2021-04-15T11:07:42Z | - |
dc.date.issued | 2002 | - |
dc.identifier.citation | "Nauczyciel i Szkoła" 2002, nr 3/4, s. 16-25 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1426-9899 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/19965 | - |
dc.description.abstract | Wbrew powszechnie panującym, tu i ówdzie, opiniom nie istnieją jednoznaczne międzynarodowe ustalenia dotyczące kształcenia nauczycieli. Można jedynie wyróżnić określone priorytety polityki oświatowej w tym zakresie. Przykładem mogą być tutaj propozycje państw Unii Europejskiej. Według tamtejszych założeń nauczyciel powinien:
- posiadać wyższe wykształcenie akademickie i wykazywać się znajomością co najmniej dwóch języków obcych,
- być specjalistą od wszechstronnego rozwoju osobowości ucznia, umieć diagnozować jego uzdolnienia, określać zainteresowania i stymulować jego rozwój,
- posiadać wiedzę, która uwzględnia najnowsze osiągnięcia naukowe,
- uczyć się innowacyjnie i kształtować tę umiejętność u swoich uczniów,
- trafnie, szybko, racjonalnie i tolerancyjnie reagować na to, co twórcze,
- stwarzać warunki do aktywnego podejścia do nabywanej przez uczniów wiedzy i umiejętności,
- umieć korzystać z nowych technik i środków informatycznych oraz zaznajamiać uczniów z tego rodzaju zagadnieniami,
- aktualizować i poszerzać wiedzę uczniów o kwalifikacjach na rynku pracy,
- aktywnie działać w środowisku lokalnym.(...) | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Unia Europejska | pl_PL |
dc.subject | kształcenie nauczycieli | pl_PL |
dc.title | Nauczyciel w Unii Europejskiej | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS)
|