Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/19965
Title: Nauczyciel w Unii Europejskiej
Authors: Łysek, Jan
Keywords: Unia Europejska; kształcenie nauczycieli
Issue Date: 2002
Citation: "Nauczyciel i Szkoła" 2002, nr 3/4, s. 16-25
Abstract: Wbrew powszechnie panującym, tu i ówdzie, opiniom nie istnieją jednoznaczne międzynarodowe ustalenia dotyczące kształcenia nauczycieli. Można jedynie wyróżnić określone priorytety polityki oświatowej w tym zakresie. Przykładem mogą być tutaj propozycje państw Unii Europejskiej. Według tamtejszych założeń nauczyciel powinien: - posiadać wyższe wykształcenie akademickie i wykazywać się znajomością co najmniej dwóch języków obcych, - być specjalistą od wszechstronnego rozwoju osobowości ucznia, umieć diagnozować jego uzdolnienia, określać zainteresowania i stymulować jego rozwój, - posiadać wiedzę, która uwzględnia najnowsze osiągnięcia naukowe, - uczyć się innowacyjnie i kształtować tę umiejętność u swoich uczniów, - trafnie, szybko, racjonalnie i tolerancyjnie reagować na to, co twórcze, - stwarzać warunki do aktywnego podejścia do nabywanej przez uczniów wiedzy i umiejętności, - umieć korzystać z nowych technik i środków informatycznych oraz zaznajamiać uczniów z tego rodzaju zagadnieniami, - aktualizować i poszerzać wiedzę uczniów o kwalifikacjach na rynku pracy, - aktywnie działać w środowisku lokalnym.(...)
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/19965
ISSN: 1426-9899
Appears in Collections:Artykuły (WNS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lysek_Nauczyciel_w_Unii_Europejskiej.pdf550,27 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons