Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/19999
Tytuł: Śpiewające klasy w zintegrowanym kształceniu wczesnoszkolnym
Autor: Kisiel, Mirosław
Słowa kluczowe: muzyka; nauczanie
Data wydania: 2002
Źródło: "Nauczyciel i Szkoła" 2002, nr 3/4, s. 282- 293
Abstrakt: Dziecko w okresie kształcenia wczesnoszkolnego czuje wewnętrzną potrzebę śpiewania i recytacji. Często spontanicznie intonuje zasłyszane lub stworzone przez siebie melodie, rytmizuje bezwiednie teksty. Recytowanie rytmiczne tekstów, przysłów i wyliczanek dziecięcych jest dla niego formą łatwą i atrakcyjną. Piosenka w tego typu działaniach jest najprostszym a zarazem najbliższym dziecku utworem muzycznym, który jest ono w stanie zrozumieć, przeżyć, przyswoić i odtworzyć. Ten typ materiału muzycznego, który stanowi źródło przeżyć emocjonalnych dzieci, może wpłynąć na kształtowanie się smaku artystycznego, przyczynić się do rozwoju zamiłowań muzycznych (E. Lipska, M. Przychodzińska, 1991). Śpiew i rytmiczna recytacja są także podstawą rozwoju wrażliwości słuchu w różnych jego przejawach: wysokości dźwięku, czasu trwania, dynamiki, tempa i artykulacji (...)
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/19999
ISSN: 1426-9899
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kisiel_Spiewajace_klasy_w_zintegrowanym.pdf571,33 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons