http://hdl.handle.net/20.500.12128/20088
Title: | Podmiotowość w nauczaniu zintegrowanym ortografii |
Authors: | Polański, Edward Rychlik, Adam |
Keywords: | ortografia; kształcenie |
Issue Date: | 2002 |
Citation: | "Nauczyciel i Szkoła" 2002, nr 3/4, s. 199-206 |
Abstract: | Nauczanie ortografii, mimo istniejących wielu opracowań i zbiorów ćwiczeń w tym zakresie, jest jednym z trudniejszych odcinków działalności dydaktycznej. Ponadto metody tradycyjne w opanowywaniu tego działu języka wydają się mało skuteczne, o czym świadczy stosunkowo niski poziom jego umiejętności, na wszystkich poziomach nauczania, który wyraża się różnorodnymi kłopotami w poprawnym zapisie wyrazów, związków wyrazowych i dłuższych form wypowiedzi. W tej sytuacji koniecznością stało się poszukiwanie nowych, skuteczniejszych metod nauczania ortografii. Gordon Dryden i Jeannette Vos, autorzy światowego bestsellera 2000 roku - Rewolucja w uczeniu - stwierdzają, że wszyscy przeszliśmy przez kształcenie uporządkowane w ramach poszczególnych przedmiotów i niekiedy trudno było zauważyć związki między różnymi dziedzinami. (...) |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/20088 |
ISSN: | 1426-9899 |
Appears in Collections: | Artykuły (W.Hum.) |
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Polanski_Podmiotowosc_w_nauczaniu_zintegrowanym.pdf | 496,45 kB | Adobe PDF | View/Open |
Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License