Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20416
Tytuł: Dziecko w środowisku pieniądza: przekonania podzielane przez dzieci w wieku 8-9 lat
Autor: Raszka, Renata
Słowa kluczowe: dualistyczny charakter pieniądza; pojęcie „pieniądz”; wiedza potoczna; uczniowie III klasy szkoły podstawowej
Data wydania: 2020
Źródło: "Problemy Wczesnej Edukacji" T. 50, Nr 3 (2020), s. 125-136
Abstrakt: This article is a report from qualitative research conducted by the text’s author. Third grade primary school pupils who took part in the study have expressed their view of money by completing twelve incomplete sentences about money. The aim of the study was to find children’s shared beliefs about money. In accordance with the instrumental and symbolic nature of money there appear to be two main groups of phrases ending incomplete sentences. Some of children’s statements refer to instrumental understanding of money, that is, they relate to its value in use and economic functions. Other statements are connected with the symbolic nature of money, showing its psychological and social functions.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20416
DOI: 10.26881/pwe.2020.50.10
ISSN: 1734-1582
2451-2230
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Raszka_Dziecko_w_srodowisku_pieniadza_przekonania_podzielane_przez.pdf461,32 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons