http://hdl.handle.net/20.500.12128/20471
Tytuł: | Zrównoważony rozwój w edukacji w dobie rozwoju technologii : kompetencje nauczycieli edukacji medialnej w szkołach polskich i austriackich |
Autor: | Ruman, Natalia Maria |
Słowa kluczowe: | kompetencje cyfrowe; zrównoważony rozwój w edukacji; ruch PILGRIM; myślenie komputacyjne |
Data wydania: | 2020 |
Źródło: | "Media i Społeczeństwo" Nr 13 (2020), s. 259-277 |
Abstrakt: | Główną kwestią poruszoną w tekście jest zagadnienie zastosowania – w kontekście innowacji pedagogicznej na rzecz zrównoważonego rozwoju – technologii informacyjnej w sposób wielowarstwowy, która zmusza do rozważań intelektualnych i etycznych. Do kompetencji należących do wyobraźni technologii informacyjnej niewątpliwie należą umiejętności takie jak: przewidywanie technologiczno-internetowych skutków podejmowanych działań oraz – w oparciu o ideę tzw. myślenia komputacyjnego – projektowanie działań zgodnie z wymogami wiedzy technologicznej. W artykule została podjęta problematyka edukacji dla zrównoważonego rozwoju, która nie jest tożsama z edukacją ekologiczną, a obejmuje także prawa człowieka, rozwiązywanie konfliktów, gospodarkę, kulturę i sztukę. Egzemplifikacją wzajemnego przenikania się duchowości (religii) i światopoglądu ekologicznego będzie działalność powstałego na początku XXI wieku w Austrii Ruchu PILGRIM. W publikacji ukazane zostały innowacyjne metody aktywności na rzecz zrównoważonego rozwoju w środowisku szkolnym polskim i austriackim. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/20471 |
ISSN: | 2083-5701 2545-2568 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Ruman_Zrownowazony_rozwoj_w_edukacji_w_dobie_rozwoju_technologii.pdf | 689,52 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons