Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20471
Tytuł: Zrównoważony rozwój w edukacji w dobie rozwoju technologii : kompetencje nauczycieli edukacji medialnej w szkołach polskich i austriackich
Autor: Ruman, Natalia Maria
Słowa kluczowe: kompetencje cyfrowe; zrównoważony rozwój w edukacji; ruch PILGRIM; myślenie komputacyjne
Data wydania: 2020
Źródło: "Media i Społeczeństwo" Nr 13 (2020), s. 259-277
Abstrakt: Główną kwestią poruszoną w tekście jest zagadnienie zastosowania – w kontekście innowacji pedagogicznej na rzecz zrównoważonego rozwoju – technologii informacyjnej w sposób wielowarstwowy, która zmusza do rozważań intelektualnych i etycznych. Do kompetencji należących do wyobraźni technologii informacyjnej niewątpliwie należą umiejętności takie jak: przewidywanie technologiczno-internetowych skutków podejmowanych działań oraz – w oparciu o ideę tzw. myślenia komputacyjnego – projektowanie działań zgodnie z wymogami wiedzy technologicznej. W artykule została podjęta problematyka edukacji dla zrównoważonego rozwoju, która nie jest tożsama z edukacją ekologiczną, a obejmuje także prawa człowieka, rozwiązywanie konfliktów, gospodarkę, kulturę i sztukę. Egzemplifikacją wzajemnego przenikania się duchowości (religii) i światopoglądu ekologicznego będzie działalność powstałego na początku XXI wieku w Austrii Ruchu PILGRIM. W publikacji ukazane zostały innowacyjne metody aktywności na rzecz zrównoważonego rozwoju w środowisku szkolnym polskim i austriackim.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20471
ISSN: 2083-5701
2545-2568
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Ruman_Zrownowazony_rozwoj_w_edukacji_w_dobie_rozwoju_technologii.pdf689,52 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons