Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20660
Tytuł: Język sukcesu w dyskursie telewizyjnym (na przykładzie porannego magazynu "Onet Rano")
Autor: Tyc, Ewelina
Słowa kluczowe: mass media; komunikacja audiowizualna; socjologia przekazu wizualnego
Data wydania: 2019
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: E. Biłaś-Pleszak, A. Kalisz, E. Tyc (red.), "Autopromocja, autoprezentacja, wizerunek w komunikowaniu masowym : błąd, kryzys, skandal. T. 5" (S. 75-87). Katowice : Wydawnictwo Uniwersystetu Śląskiego
Abstrakt: The contemporary television is constantly seeking for audience. This is ensured by continuous professionalisation of television shows, media convergence and persuasiveness of messages. It is also a medium that has a power to dignify. This is in line with the lifestyle that is fashionable today, that is the belief in one’s own abilities, dynamic professional development or following the novelties are reflected in the language. In television discourse, the language of success is an element building a media image of the world. The indicated issues will be discussed on the example of the Onet Rano morning programme on Internet television.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20660
ISBN: 978‑83‑226‑3668‑8
978‑83‑226‑3669‑5
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Tyc_Jezyk_sukcesu_w_dyskursie_telewizyjnym_na_przykladzie_porannego_magazynu_Onet_Rano.pdf403,5 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons