Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20664
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorWarzecha, Adam-
dc.date.accessioned2021-07-15T12:14:57Z-
dc.date.available2021-07-15T12:14:57Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationE. Biłaś-Pleszak, A. Kalisz, E. Tyc (red.), "Autopromocja, autoprezentacja, wizerunek w komunikowaniu masowym : błąd, kryzys, skandal. T. 5" (S. 197- 219). Katowice : Wydawnictwo Uniwersystetu Śląskiego, 2019pl_PL
dc.identifier.isbn978‑83‑226‑3668‑8-
dc.identifier.isbn978‑83‑226‑3669‑5-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/20664-
dc.description.abstractParticipation of Adam „Nergal” Darski, the leader of the death metal band Behemoth, in the television talent show The Voice of Poland in autumn 2011 caused a media storm and fierce public debate in Poland. This story has focused as in a lens Polish social, political and religious life. Here heavy metal intersects with the popular media and culture, controversial stage image with court trials, Nergal’s fight against leukemia with advertising, Satanism and its symbols with Christianity, political struggle during the parliamentary election campaign with religious life, freedom of speech and artistic expression with religious freedom. This paper aims to answer two fundamental questions about those events: (1) How various discourses involved influenced each other? (2) Which communication mechanisms have been used? Methodologically I use the Critical Discourse Analysis approach of Norman Fairclough (2003, 2005) and the case study method (Gerring, 2007; Stacks, 2011, 2013) to identify three intertwining and interacting processes of communication: (1) Nergal’s shockvertising/publicity in the death metal niche; (2) Nergal’s shockvertising/publicity in TVP when promoting The Voice of Poland to mass audience; (3) political and religious scandalization performed by specific activists (various political, church and religious organizations, bishops etc.).pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherKatowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectautoprezentacjapl_PL
dc.subjectShockvertisingpl_PL
dc.subjectautoskandalizacjapl_PL
dc.titleShockvertising, skandalizacja i komunikacja wirusowa w walce dyskursów : Nergal w "The Voice of Poland"pl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Warzecha_Shockvertising_skandalizacja_i_komunikacja_wirusowa_w_walce_dyskursow.pdf503,56 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons