http://hdl.handle.net/20.500.12128/20699
Tytuł: | Diagnoza pozytywna w resocjalizacji : warsztat diagnostyczny pedagoga praktyka |
Autor: | Wysocka, Ewa |
Słowa kluczowe: | diagnoza pedagogiczna; pedagogika resocjalizacyjna; diagnoza pozytywna |
Data wydania: | 2019 |
Wydawca: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | The present publication constitutes a theoretical, methodological and practical suggestion of an approach to resocializing diagnosis in a positive perspective. Departing from the theoretical tenets of positive diagnosis in resocialization and the established model of methodological cognition of a socially maladjusted individual, the author suggests a particular diagnostic workshop, possible to be employed in positive resocialization (creative, based on a salutogenetic model). This forms a basis for projecting resocializaing activities, which directly and primarily refer to the individual’s potential (creative resocialization; creative actions), and only additionally to its developmental deficits (resocialization in the traditional, pathogenetic perspective; corrective actions.) [fragm. tekstu] |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/20699 |
ISBN: | 978‑83‑226‑3486-8 978‑83‑226‑3487-5 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WNS) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Wysocka_Diagnoza_pozytywna_w_resocjalizacji_warsztat_diagnostyczny_pedagoga_praktyka.pdf | 12,61 MB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons