Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20699
Tytuł: Diagnoza pozytywna w resocjalizacji : warsztat diagnostyczny pedagoga praktyka
Autor: Wysocka, Ewa
Słowa kluczowe: diagnoza pedagogiczna; pedagogika resocjalizacyjna; diagnoza pozytywna
Data wydania: 2019
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: The present publication constitutes a theoretical, methodological and practical suggestion of an approach to resocializing diagnosis in a positive perspective. Departing from the theoretical tenets of positive diagnosis in resocialization and the established model of methodological cognition of a socially maladjusted individual, the author suggests a particular diagnostic workshop, possible to be employed in positive resocialization (creative, based on a salutogenetic model). This forms a basis for projecting resocializaing activities, which directly and primarily refer to the individual’s potential (creative resocialization; creative actions), and only additionally to its developmental deficits (resocialization in the traditional, pathogenetic perspective; corrective actions.) [fragm. tekstu]
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20699
ISBN: 978‑83‑226‑3486-8
978‑83‑226‑3487-5
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Wysocka_Diagnoza_pozytywna_w_resocjalizacji_warsztat_diagnostyczny_pedagoga_praktyka.pdf12,61 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons