Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20716
Tytuł: Puns as tools for teaching English grammar in a university context
Autor: Solska, Agnieszka
Słowa kluczowe: explicit and implicit grammar teaching; puns; ambiguity; wordplay; language play; consciousness raising activities
Data wydania: 2019
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: D. Gabryś-Barker (red.), "Challenges of foreign language instruction in the university context" (S. 27-48). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: This paper addresses the issue of teaching grammar to students who are learning English at the tertiary level, especially those who have taken up English as a university subject. It makes a case for incorporating yet another tool in the extensive toolkit already available to their teachers: puns, an ambiguity-based wordplay whose effect springs from correlating two distinct meanings via one linguistic form. The paper outlines arguments for the pedagogical value of using puns in the classroom and presents examples of specific activities that can be employed in the classroom to raise L2 learners awareness of a whole range of grammar-related issues.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20716
ISBN: 978‑83‑226‑3407- 3
978‑83‑226‑3408- 0
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Solska_Puns_as_tools_for_teaching_English_grammar_in_a_university_context.pdf468,04 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons