Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20722
Tytuł: Developing speaking skills in conversation classes
Autor: Gałajda, Dagmara
Słowa kluczowe: conversation classes; communicative competence; willingness to communicate
Data wydania: 2019
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: D. Gabryś-Barker (red.), "Challenges of foreign language instruction in the university context" (S. 49-69). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: This chapter focuses on the issues and challenges connected with teaching conversation classes in a university context. It briefly discusses the theoretical background of communication studies related to communicative competence and psychological aspects of communicative behaviour of a language learner, that is, willingness to communicate, communication apprehension, and self-perception. The section devoted to implications gives hints and possible solutions which can be implemented in order to make conversation classes engaging and effective. The final part of the present chapter offers a list of tasks and questions which can be used in the process of designing, planning, and conducting conversation classes.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20722
ISBN: 978‑83‑226‑3407- 3
978‑83‑226‑3408- 0
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Galajda_Developing_speaking_skills_in_conversation_classes.pdf407,24 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons