http://hdl.handle.net/20.500.12128/20881
Tytuł: | O emocji czytelniczej : pedagogiczny sens lektury |
Autor: | Maliszewski, Krzysztof |
Słowa kluczowe: | emotions; reading; learning; pedagogical reading |
Data wydania: | 2019 |
Wydawca: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | I. Przybylska (red.), "Kultura emocjonalna szkoły - czasoprzestrzenie doświadczania emocji" (S. 137-154). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | The text focuses on emotional movement as an inalienable component of reading. There is a ‘reading emotion’, which is a set of emotions that have a special meaning in the learning pro-cess. Thus, there is a fundamental difference between reading in a technical sense and read-ing in a pedagogical sense. The latter is an engaging practice that tests the sensitivity of the re-cipient. Pedagogical reading is a game for one’s life – for its orientation, sense, value and taste. That is why it can not do without delight, being intrigued, overwhelmed and jealousy. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/20881 |
ISBN: | 978‑83‑226‑3846-0 978‑83‑226‑3847-7 |
ISSN: | 0208‑6336 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WNS) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Maliszewski_O_emocji_czytelniczej.pdf | 637,28 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons