Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20881
Tytuł: O emocji czytelniczej : pedagogiczny sens lektury
Autor: Maliszewski, Krzysztof
Słowa kluczowe: emotions; reading; learning; pedagogical reading
Data wydania: 2019
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: I. Przybylska (red.), "Kultura emocjonalna szkoły - czasoprzestrzenie doświadczania emocji" (S. 137-154). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: The text focuses on emotional movement as an inalienable component of reading. There is a ‘reading emotion’, which is a set of emotions that have a special meaning in the learning pro-cess. Thus, there is a fundamental difference between reading in a technical sense and read-ing in a pedagogical sense. The latter is an engaging practice that tests the sensitivity of the re-cipient. Pedagogical reading is a game for one’s life – for its orientation, sense, value and taste. That is why it can not do without delight, being intrigued, overwhelmed and jealousy.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20881
ISBN: 978‑83‑226‑3846-0
978‑83‑226‑3847-7
ISSN: 0208‑6336
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Maliszewski_O_emocji_czytelniczej.pdf637,28 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons