Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20983
Tytuł: O błędach w pracy początkujących nauczycieli klas młodszych
Autor: Kowolik, Piotr
Słowa kluczowe: nauczyciele klas I-III; wykształcenie
Data wydania: 1996
Źródło: "Nauczyciel i Szkoła" 1996, nr 1/2, s. 72-78
Abstrakt: Od nauczyciela klas początkowych, szczególnie początkującego - młodego absolwenta uczelni wyższej - wraz z wejściem do szkoły oczekuje się, że wniesie on całe bogactwo rzetelnej wiedzy, nowe i wartościowe pomysły rozwiązań różnych problemów, zapał do pracy oraz poczucie obowiązku i odpowiedzialność. Sam pobyt kandydata w uczelni wyższej odznaczać się powinien, jak to słusznie stwierdza K. Duraj-Nowakowa (1986, s. 8), „gotowością zawodową” rozumianą jako „ukształtowany stan osobowości, zapewniający szybką adaptację i skuteczną mobilizację, aktualizację. Zastosowanie w procesie działalności pedagogicznej wcześniej zgromadzonych wiadomości, umiejętności, nawyków i doświadczeń pedagogicznych oraz zespół zintegrowanych zawodowo cech osobowości” (...).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20983
ISSN: 1426-9899
2544-6223
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kowolik_O_bledach_w_pracy_poczatkujacych.pdf453,38 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons