Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21018
Tytuł: Macierzyństwo jako element strategii autopromocyjnych (na przykładzie polskich celebrytek)
Tytuł równoległy: Motherhood as an element of self-promotion strategies (illustrated with an example of Polish celebrities)
Autor: Mól, Aleksandra
Zając, Maria Magdalena
Słowa kluczowe: Polish celebrities; motherhood
Data wydania: 2018
Źródło: A. Kalisz, E. Tyc (red.), " Autopromocja, autoprezentacja,wizerunek w mediach audiowizualnych. T. 4" (S. 79-90). Katowice : Wydawnictwo Uniwersystetu Śląskiego
Nr Serii/Raportu: Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego;nr 3790
Abstrakt: The text is an attempt at describing Polish celebrities’ techniques concerning description of their own motherhood. The research material includes speeches of four famous mothers (Agnieszka Chylińska, Reni Jusis, Katarzyna Bosacka, Katarzyna Cichopek-Hakiel) presented during various television programmes (proprietary programmes and talk shows). The text pays attention to celebrities’ messages, involving their opinions about having children, which are directed to model recipient (woman). On the basis of those opinions there was made a description of various types of celebrities’ behavior (sexy mom, eco mom, expert mom etc). This article also indicates meaning of audiovisual presentation (mothers’ appearance, locution and so on).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21018
ISBN: 978-83-226-3388-5
978-83-226-3389-2
ISSN: 0208-6336
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Mol_Macierzynstwo_jako_element strategii_autopromocyjnych.pdf797,59 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons