Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21115
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKita, Barbara-
dc.date.accessioned2021-08-23T07:38:08Z-
dc.date.available2021-08-23T07:38:08Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citation"Kwartalnik Filmowy" Nr 114 (2021), s. 126-144pl_PL
dc.identifier.issn0452-9502-
dc.identifier.issn2719-2725-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/21115-
dc.description.abstractTekst jest propozycją spojrzenia na Hashimę jako na wyspę, która generuje podwójne pęknięcie: jest to pęknięcie na pejzażu morskim oraz skaza, którą stanowi sama wysparuina. Autorka bierze pod uwagę uwarunkowania historyczne wyspy, czas jej rozwoju i teraźniejszość miasta ruin. Szybkie wysiedlenie i rozpad olbrzymich budynków oraz osieroconych przedmiotów codziennego użytku skazuje to miejsce na zanikanie. Przeciwdziałają temu inicjatywy artystyczne, w których twórcy starają się upominać o przeszłość i teraźniejszość Hashimy, wykorzystując ruiny jako element dyskursu pamięci, śladu, znikania i uobecniania byłych mieszkańców. Skumulowane obrazy, toposy przenoszone przez twórców, utrwalane na nośnikach medialnych, wyraźnie wskazują potrzebę rozprawienia się z tą przestrzenią pustki i ruiny, oraz swego rodzaju balsamowania czasów minionych.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectpejzażpl_PL
dc.subjectHashimapl_PL
dc.subjectruinypl_PL
dc.subjectinstalacjepl_PL
dc.subjectdokument filmowypl_PL
dc.subjectpamięćpl_PL
dc.titleWyspa ruin : pęknięty pejzaż Hashimypl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.identifier.doi10.36744/kf.764-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kita_Wyspa_ruin_peknięty_pejzaz_Hashimy.pdf712,38 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons