DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Kita, Barbara | - |
dc.date.accessioned | 2021-08-23T07:38:08Z | - |
dc.date.available | 2021-08-23T07:38:08Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | "Kwartalnik Filmowy" Nr 114 (2021), s. 126-144 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 0452-9502 | - |
dc.identifier.issn | 2719-2725 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/21115 | - |
dc.description.abstract | Tekst jest propozycją spojrzenia na Hashimę jako na wyspę,
która generuje podwójne pęknięcie: jest to pęknięcie na
pejzażu morskim oraz skaza, którą stanowi sama wysparuina.
Autorka bierze pod uwagę uwarunkowania historyczne
wyspy, czas jej rozwoju i teraźniejszość miasta ruin.
Szybkie wysiedlenie i rozpad olbrzymich budynków oraz
osieroconych przedmiotów codziennego użytku skazuje to
miejsce na zanikanie. Przeciwdziałają temu inicjatywy artystyczne,
w których twórcy starają się upominać o przeszłość
i teraźniejszość Hashimy, wykorzystując ruiny jako
element dyskursu pamięci, śladu, znikania i uobecniania
byłych mieszkańców. Skumulowane obrazy, toposy przenoszone
przez twórców, utrwalane na nośnikach medialnych,
wyraźnie wskazują potrzebę rozprawienia się z tą przestrzenią
pustki i ruiny, oraz swego rodzaju balsamowania
czasów minionych. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | pejzaż | pl_PL |
dc.subject | Hashima | pl_PL |
dc.subject | ruiny | pl_PL |
dc.subject | instalacje | pl_PL |
dc.subject | dokument filmowy | pl_PL |
dc.subject | pamięć | pl_PL |
dc.title | Wyspa ruin : pęknięty pejzaż Hashimy | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.36744/kf.764 | - |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.)
|