Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21126
Tytuł: Zum Einfluss des narrativen Ansatzes auf den rezeptiven Wortschatzerwerb im fremdsprachlichen Frühunterricht
Tytuł równoległy: The Impact of the Narrative Approach on the Receptive Acquisition of Vocabulary in Early Language Teaching
Autor: Jakosz, Mariusz
Słowa kluczowe: receptive vocabulary; narrative approach; early foreign language teaching; stories
Data wydania: 2019
Wydawca: Göttingen : Vandenhoeck & Ruprecht Verlage
Źródło: I. Wowro, M. Jakosz, J. Gładysz, "Geöffnetes Zeitfenster nutzen! : Frühes Fremdsprachenlernen - Zwischen Theorie und Praxis" (S. 87-105). Göttingen : Vandenhoeck & Ruprecht Verlage
Abstrakt: Narrative texts used in early foreign language teaching provide not only a motivational stimulus for learning, but can also be an important source of language material. The present article presents the basic principles of developing lexical competence in early foreign language teaching, with particular emphasis on the narrative form of teaching (story-telling approach). In order to show the influence of fairy tale and story-telling on children’s receptive acquisition of foreign language vocabulary, the results of empirical research were discussed in detail, in which children at the pre-school and early school levels were taught German in accordance with the assumptions of the narrative approach.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21126
ISBN: 978-3-7370-1010-8
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Jakosz_Zum_Einfluss_des_narrativen_Ansatzes_auf_den_rezeptiven.pdf582,23 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons