DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Przybyla, Olga | - |
dc.contributor.author | Jęczeń, Urszula | - |
dc.date.accessioned | 2021-08-26T07:54:48Z | - |
dc.date.available | 2021-08-26T07:54:48Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | "Logopedia" T. 49, nr 2 (2020), s. 155-176 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 0459-6935 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/21178 | - |
dc.description.abstract | Tematem artykułu są trudności w czytaniu i pisaniu występujące u dzieci z rozwojowymi zaburzeniami
koordynacji ruchowej. Podstawę analizy tych problemów stanowią badania przeprowadzone
przez jedną z autorek artykułu na ośmioosobowej grupie ośmiolatków z neurologiczną
diagnozą rozwojowych zaburzeń koordynacji. Przedstawiono, w jaki sposób charakteryzuje się te
zaburzenia w klasyfikacji ICD-10 i ICD-11. Zgromadzony materiał badawczy pozwolił dokonać
analizy trudności w czytaniu i pisaniu rozpatrywanych wieloaspektowo. Wskazano główne przyczyny
problemów w czytaniu i w pisaniu, a także opisano typowe trudności, z którymi borykają się
uczniowie z rozwojowymi zaburzeniami koordynacji ruchowej. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/ | * |
dc.subject | rozwojowe zaburzenia koordynacji ruchowej (dyspraksja) | pl_PL |
dc.subject | trudności w czytaniu | pl_PL |
dc.subject | trudności w pisaniu | pl_PL |
dc.title | Trudności w pisaniu i czytaniu dzieci z zaburzeniami rozwoju koordynacji – studium porównawcze | pl_PL |
dc.title.alternative | Reading and Writing Difficulties in Children of Developmental Motor Coordination Disorder | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.24335/cqdb-6m77 | - |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.)
|