http://hdl.handle.net/20.500.12128/21178
Title: | Trudności w pisaniu i czytaniu dzieci z zaburzeniami rozwoju koordynacji – studium porównawcze |
Other Titles: | Reading and Writing Difficulties in Children of Developmental Motor Coordination Disorder |
Authors: | Przybyla, Olga Jęczeń, Urszula |
Keywords: | rozwojowe zaburzenia koordynacji ruchowej (dyspraksja); trudności w czytaniu; trudności w pisaniu |
Issue Date: | 2020 |
Citation: | "Logopedia" T. 49, nr 2 (2020), s. 155-176 |
Abstract: | Tematem artykułu są trudności w czytaniu i pisaniu występujące u dzieci z rozwojowymi zaburzeniami koordynacji ruchowej. Podstawę analizy tych problemów stanowią badania przeprowadzone przez jedną z autorek artykułu na ośmioosobowej grupie ośmiolatków z neurologiczną diagnozą rozwojowych zaburzeń koordynacji. Przedstawiono, w jaki sposób charakteryzuje się te zaburzenia w klasyfikacji ICD-10 i ICD-11. Zgromadzony materiał badawczy pozwolił dokonać analizy trudności w czytaniu i pisaniu rozpatrywanych wieloaspektowo. Wskazano główne przyczyny problemów w czytaniu i w pisaniu, a także opisano typowe trudności, z którymi borykają się uczniowie z rozwojowymi zaburzeniami koordynacji ruchowej. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/21178 |
DOI: | 10.24335/cqdb-6m77 |
ISSN: | 0459-6935 |
Appears in Collections: | Artykuły (W.Hum.) |
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Przybyla_Trudnosci_w_pisaniu_i_czytaniu_dzieci_z_zaburzeniami_rozwoju_koordynacji.pdf | 2,82 MB | Adobe PDF | View/Open |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons License