DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Kłosiński, Michał | - |
dc.date.accessioned | 2018-04-06T06:50:39Z | - |
dc.date.available | 2018-04-06T06:50:39Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.citation | A. Nęcka, D. Nowacki, J. Pasterska (red.), "Skład osobowy : szkice o prozaikach współczesnych. Cz. 1" (S. 9-31). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 9788380121461 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/2126 | - |
dc.description.abstract | Odrzucenie antyfikcyjności i wytworzenie metafikcji o tendencji albo fabulacyjnej,
albo nieepickiej — to, zdaniem Przemysława Czaplińskiego, oznaki
przełomu w literaturze po roku 1989.
Na przykładzie Terminalu Marka Bieńczyka pokazuje Czapliński, że największą
siłą „metafikcyjności” nowych tekstów jest ich otwarte wskazywanie
sieci własnych powiązań intertekstualnych. Badacz bardzo silnie zarysowuje
opozycję antyfikcja — metafikcja, służącą opisaniu zmian stosunku tekstu
do rzeczywistości. Jednak, w przypadku tekstów Bieńczyka, ta opozycja
wydaje mi się niewystarczająca. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Marek Bieńczyk | pl_PL |
dc.subject | twórczość | pl_PL |
dc.title | Melancholia i styl : o twórczości Marka Bieńczyka | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|