Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21579
Tytuł: Marketing polityczny w Polsce na (populistycznym) rozdrożu
Autor: Kolczyński, Mariusz
Słowa kluczowe: political marketing; electoral strategies; populism
Data wydania: 2018
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: A. Czyż, S. Kubas (red.), "Na drodze do wyjaśnienia problemów politycznych : księga jubileuszowa ofiarowana profesorowi Markowi Barańskiemu" (S. 675-689). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: The course of competition during election campaigns in both stable and new democracies leads to conclusions about the political/electoral triumph of the populist election offer. Considering “electoral populism” as a specific type of marketing strategy, one can indicate basic factors of systemic, social and communication-media nature, which condition the observed strategic reorientation of political entities. This turn of events has a significant impact on the effectiveness of election campaigns, fostering the process of developing a political brand - thanks to professional communication activities aimed at maintaining market relations based on mutual trust, a community of recognized values and strong emotional bonds, while at the same time distinguishing precisely and distinctly from political competitors.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21579
ISBN: 978-83-226-3392-2
978-83-226-3393-9
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kolczynski_Marketing_polityczny_w_Polsce_na_populistycznym_rozdrozu.pdf583,36 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons