Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21632
Tytuł: “Śniegowy kot”, czyli jak dzieci interpretują metafory
Autor: Niesporek-Szamburska, Bernadeta
Słowa kluczowe: literatura dziecięca; interpretacja metafory; rozumienie metafory przez dzieci
Data wydania: 2018
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: K. Jędrych, D. Krzyżyk, M. Ochwat, M. Wójcik-Dudek (red.), "Przestrzenie spotkania : tom dedykowany Profesor Ewie Jaskółowej w czterdziestolecie pracy naukowej i dydaktycznej" (S. 369- 381). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: „Metafora to temat niewyczerpany” - pisał twórca semantyki lingwistycznej Michael Bréal w wydanym w 1897 roku Essai de semantique. To temat drążony od czasów starożytności przez reprezentantów różnych dyscyplin wiedzy: językoznawstwa, literaturoznawstwa, a także filozofii, co przejawia się w niezliczonej ilości publikacji. Dzięki metaforze możemy zrozumieć nieuchwytne pojęcia i przeprowadzić abstrakcyjne rozumowanie, co nieświadomie wykorzystujemy w definiowaniu pojęć związanych z uczuciami i innych mających strukturę niemal wyłącznie metaforyczną, tzn. niewyraźnie „zarysowaną w naszym doświadczeniu w bezpośredni sposób”, a w efekcie - pojmowaną głównie pośrednio. [fragm. tekstu]
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21632
ISBN: 978-83-226-3308-3
978-83-226-3309-0
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Niesporek_Szamburska_Sniegowy_kot_czyli_jak_dzieci_interpretuja_metafory.pdf588,19 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons