http://hdl.handle.net/20.500.12128/21632
Tytuł: | “Śniegowy kot”, czyli jak dzieci interpretują metafory |
Autor: | Niesporek-Szamburska, Bernadeta |
Słowa kluczowe: | literatura dziecięca; interpretacja metafory; rozumienie metafory przez dzieci |
Data wydania: | 2018 |
Wydawca: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | K. Jędrych, D. Krzyżyk, M. Ochwat, M. Wójcik-Dudek (red.), "Przestrzenie spotkania : tom dedykowany Profesor Ewie Jaskółowej w czterdziestolecie pracy naukowej i dydaktycznej" (S. 369- 381). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | „Metafora to temat niewyczerpany” - pisał twórca semantyki lingwistycznej Michael Bréal w wydanym w 1897 roku Essai de semantique. To temat drążony od czasów starożytności przez reprezentantów różnych dyscyplin wiedzy: językoznawstwa, literaturoznawstwa, a także filozofii, co przejawia się w niezliczonej ilości publikacji. Dzięki metaforze możemy zrozumieć nieuchwytne pojęcia i przeprowadzić abstrakcyjne rozumowanie, co nieświadomie wykorzystujemy w definiowaniu pojęć związanych z uczuciami i innych mających strukturę niemal wyłącznie metaforyczną, tzn. niewyraźnie „zarysowaną w naszym doświadczeniu w bezpośredni sposób”, a w efekcie - pojmowaną głównie pośrednio. [fragm. tekstu] |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/21632 |
ISBN: | 978-83-226-3308-3 978-83-226-3309-0 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Niesporek_Szamburska_Sniegowy_kot_czyli_jak_dzieci_interpretuja_metafory.pdf | 588,19 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons