Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21655
Tytuł: Podejście międzykulturowe w nauczaniu języka polskiego jako obcego w Chinach
Tytuł równoległy: The Intercultural Approach in Teaching Polish as a Foreign Language in China
Autor: Malejka, Jagna
Słowa kluczowe: Polish studies departments in China; teaching Polish culture; sociocultural; sociolinguistic; intercultural; wydziały polonistyki w Chinach; nauczanie kultury polskiej; socjokulturowy; socjolingwistyczny; międzykulturowy
Data wydania: 2021
Źródło: "Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio N: Educatio Nova" (2021), Vol. 6, s. 467- 485
Abstrakt: The article presents issues related to intercultural teaching of Polish sociolinguistic and sociocultural customs in China. Efficient communication is guaranteed by mastering grammatical rules and vocabulary and requires knowledge of the culture of a given country. Papers on teaching Polish culture in Europe are the theoretical basis. The material was gathered by the author while she was teaching at Polish studies departments in China. Intercultural approach in teaching Polish linguistic-cultural behaviors in China demands other solutions than in the European cultural circle.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21655
DOI: 10.17951/en.2021.6.467-485
ISSN: 2543-9340
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Malejka_podejscie_miedzykulturowe_w_nauczaniu.pdf559,02 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons