Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21714
Tytuł: Fast fashion - aktualizacja elitarności mody
Autor: Orzeł, Barbara
Słowa kluczowe: fashion; exclusivity; consumption
Data wydania: 2019
Źródło: "Anthropos?" (2019), nr 28, s. 79-88
Abstrakt: In the following article the author considers the meaning of the cathegories of exclusivity, fashion, trend and beauty in the face of fast fashion and consumption. The first part concentrates on the explanation of main concepts and the status of trend ("everything can be fashionable"), "the issue of buying". Afterwards the author analyses the idea of exclusivity and its further connections with aesthetics (considering the popularity of "ugly fashion"). In the light of these circumstances it will be necessary to reassess our picture of obsolescent exclusivity, it will be also important to appreciate the role of sustainable ways of "consuming" fashion.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21714
ISSN: 1730-9549
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Orzel_fast_fashion_aktualizacja_elitarnosci.pdf841,12 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons