Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21742
Tytuł: Zarządzanie komunikacją kandydatów na premiera w serwisie Facebook w wyborach parlamentarnych w Polsce w 2019 roku
Tytuł równoległy: Prime Minister Candidates’ Communication Management on Facebook During Parliamentary Elections Campaign 2019 in Poland
Autor: Rajczyk, Robert
Słowa kluczowe: political communication; political campaign; Facebook; parliamentary elections
Data wydania: 2021
Źródło: "Zarządzanie Mediami" T. 9, nr 3 (2021), s. 411-427
Abstrakt: The article presents the results of a research, which was carried out in the last month of the parliamentary election campaign in 2019. In this research, the processes of communication conducted by candidates for deputies, Mateusz Morawiecki and Małgorzata Kidawa-Błońska, representing two rival parties (PiS and KO), were analysed – both candidates were simultaneously appointed as potential presidents of the Council of Ministers. The research was carried out using the qualitative method, taking into account the content of the profiles of both candidates on Facebook. Research results are part of the stream of analyzes, devoted to the importance of social media during election campaigns, as well as in the processes of political communication conducted by politicians.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21742
DOI: 10.4467/23540214ZM.21.022.13753
ISSN: 2354-0214
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Rajczyk_Zarzadzanie_komunikacja_kandydatow_na_premiera_w_serwisie_facebook_w_wyborach.pdf633,85 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons