Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/22258
Tytuł: Prawo do wizerunku w społeczeństwie informacyjnym
Tytuł równoległy: The right to one’s image in an information society
Autor: Horosz, Piotr
Grzesiok-Horosz, Agnieszka
Słowa kluczowe: right to image; commercialisation of image; protection of image
Data wydania: 2021
Źródło: "Santander Art and Culture Law Review", 2021, nr 1, s. 21-38
Abstrakt: This article is focused on selected aspects of the right to one’s image. The authors would like to contribute to the ongoing discussion on the legal nature of the right to one’s image. In our opinion, it is not adequate to meet the requirements presented by an information society. Concepts derived from analog techniques are inadequate to meet the requirements of the digital field. The commercialisation of images also means that rights of a personal nature (moral rights) as set by the law are treated as economic ones, which is accepted partially by the legal doctrine and recognized in jurisprudence. The conducted research is supported by the critical analysis of binding legal regulations (Articles 81 and 83 of the Act on Copyright and Related Rights) and followed by de lege ferenda proposals.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/22258
DOI: 10.4467/2450050XSNR.21.002.14591
ISSN: 2391-7997
2450-050X
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WPiA)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Horosz_Grzesiok-Horosz_Prawo_do_wizerunku.pdf844,92 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons