Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/22282
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorMika, Bogumiła-
dc.date.accessioned2022-01-13T10:39:46Z-
dc.date.available2022-01-13T10:39:46Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citation"Roczniki Humanistyczne", T. 69, z. 12, 2021, s. 69-81pl_PL
dc.identifier.issn0035-7707-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/22282-
dc.description.abstractThis article is an attempt to indicate new areas in the study of Beethoven’s music (Fourth Piano Concerto), which can be developed by applying a microhistorical perspective to musicology. It begins with a short reflection on the usefulness and presence of microhistories in research on the art of sound. The author then presents the results of Mark Ferraguto’s analyses, focusing on such issues as Beethoven’s piano technique in relation to the expectations of his contemporary listeners; the category of virtuosity in the context of the aesthetic debates of the time; the composer’s artistic personality; and the possibilities and limitations of the instrument at his disposal in the process of composition.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectBeethovenpl_PL
dc.subjectFourth Piano Concertopl_PL
dc.subjectmicrohistorypl_PL
dc.subjecthabituspl_PL
dc.subjectErardpl_PL
dc.titleIV Koncert fortepianowy Ludwiga van Beethovena w odczytaniu mikrohistorycznympl_PL
dc.title.alternativeA Microhistorical Reading of Ludwig Van Beethoven’s Piano Concerto No. 4pl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.identifier.doi10.18290/rh216912-5-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Mika_IV_Koncert_fortepianowy.pdf798,92 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons