DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Wojtas-Rduch, Anna | - |
dc.date.accessioned | 2022-01-19T07:43:11Z | - |
dc.date.available | 2022-01-19T07:43:11Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | "Konteksty Pedagogiczne" T. 2, nr 17 (2021), s. 47-63 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2300-6471 | - |
dc.identifier.issn | 2720-0000 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/22339 | - |
dc.description.abstract | Godność i podmiotowość każdego człowieka
powinny być fundamentem relacji międzyludzkich. Niestety
nadal wiele sfer funkcjonowania nie jest dostępnych dla osób
z niepełnosprawnościami. Obecnie w Polsce mierzymy się ze
stereotypowym myśleniem i przełamywaniem różnego rodzaju
barier, które nadal występują w naszej codzienności.
Celem niniejszego artykułu jest rozpatrzenie dyrektyw wpisanych
w nową Ustawę o zapewnieniu dostępności osobom ze
szczególnymi potrzebami w aspekcie aranżacji przestrzeni klas
integracyjnych pod kątem dostępności, dzięki czemu uda się
wyjść naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom osób z niepełnosprawnościami.
Artykuł składa się z kilku części. W pierwszej
z nich przeprowadzono analizę treści Ustawy o zapewnieniu
dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, w drugiej dokonano
przeglądu piśmiennictwa z zakresu aranżacji klasy szkolnej.
Całość zamykają konkluzje. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ | * |
dc.subject | dostępność | pl_PL |
dc.subject | niepełnosprawność | pl_PL |
dc.subject | przestrzeń | pl_PL |
dc.subject | klasa integracyjna | pl_PL |
dc.subject | uczeń | pl_PL |
dc.title | Ustawa o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami a aranżacja przestrzeni klas dla uczniów z niepełnosprawnościami | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.19265/kp.2021.2.17.319 | - |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE)
|