http://hdl.handle.net/20.500.12128/22339
Tytuł: | Ustawa o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami a aranżacja przestrzeni klas dla uczniów z niepełnosprawnościami |
Autor: | Wojtas-Rduch, Anna |
Słowa kluczowe: | dostępność; niepełnosprawność; przestrzeń; klasa integracyjna; uczeń |
Data wydania: | 2021 |
Źródło: | "Konteksty Pedagogiczne" T. 2, nr 17 (2021), s. 47-63 |
Abstrakt: | Godność i podmiotowość każdego człowieka powinny być fundamentem relacji międzyludzkich. Niestety nadal wiele sfer funkcjonowania nie jest dostępnych dla osób z niepełnosprawnościami. Obecnie w Polsce mierzymy się ze stereotypowym myśleniem i przełamywaniem różnego rodzaju barier, które nadal występują w naszej codzienności. Celem niniejszego artykułu jest rozpatrzenie dyrektyw wpisanych w nową Ustawę o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w aspekcie aranżacji przestrzeni klas integracyjnych pod kątem dostępności, dzięki czemu uda się wyjść naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom osób z niepełnosprawnościami. Artykuł składa się z kilku części. W pierwszej z nich przeprowadzono analizę treści Ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, w drugiej dokonano przeglądu piśmiennictwa z zakresu aranżacji klasy szkolnej. Całość zamykają konkluzje. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/22339 |
DOI: | 10.19265/kp.2021.2.17.319 |
ISSN: | 2300-6471 2720-0000 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Wojtas-Rduch_Ustawa_o_zapewnieniu_dostepnosci_osobom_ze_szczegolnymi_potrzebami_a_aranzacja.pdf | 996,46 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons