Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/22431
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorAleksandrowicz, Joanna-
dc.date.accessioned2022-01-28T13:09:35Z-
dc.date.available2022-01-28T13:09:35Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citation"Scripta Classica", Vol. 17, 2020, s. 227-243pl_PL
dc.identifier.issn1732-3509-
dc.identifier.issn2353-9771-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/22431-
dc.description.abstractThe article depicts images of Rome in four films of Paolo Sorrentino: The Family Friend (L’amico di famiglia, 2006), The Divine (Il Divo, 2008), The Great Beauty (La grande bellezza, 2013) and Them (Loro, 2018). Director, on the one hand, shows the socio-political and artistic collapse of the city, on the other, presents the modern version of idea of Roma aeterna. However, eternity in Sorrentino´s works is not associated with military power nor religion, but with aesthetic. Eternal beauty of Rome contrasts with contemporary chaos in all analysed films, but at the same time – especially in The Great Beauty – it becomes an antidote against existential crisis and the passing of time.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectPaolo Sorrentinopl_PL
dc.subjectItalian cinemapl_PL
dc.subjectRome in filmpl_PL
dc.subjectRoma aeternapl_PL
dc.titleNa przekór przemijaniu : Roma aeterna w filmach Paola Sorrentinapl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.identifier.doi10.31261/SC.2020.17.15-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Aleksandrowicz_Na_przekor_przemijaniu.pdf1,21 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons