DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Szczurek-Boruta, Alina | - |
dc.date.accessioned | 2022-02-08T09:38:12Z | - |
dc.date.available | 2022-02-08T09:38:12Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | "Pedagogika Społeczna" Nr 2 (2017), s. 219-224 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1642-672X | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/22598 | - |
dc.description.abstract | Cieszyńska seria „Pedagogika Społeczna” wyraźnie eksponuje powiązania
pedagogiki społecznej z wiedzą gromadzoną na gruncie pedagogiki porównawczej,
specjalnej, psychologii, socjologii, antropologii, polityki społecznej
i innych nauk. Podejmuje próbę integracji subdyscyplin pedagogicznych
i różnych dziedzin nauki w celu zbudowania więzi terminologicznych. Płaszczyznami integracji są m.in. kategorie: wychowania, tożsamości, aktywności,
wsparcia, środowiska, ogniskujące rzeczywiste wyzwania stojące przed edukacją
w jej różnych postaciach we współczesnym społeczeństwie. Seria oddaje
szerokie zainteresowanie człowiekiem w różnych fazach jego życia (od dzieciństwa
po starość) i środowiskiem jego życia, wykracza poza typowe pola
rozważań nauk pedagogicznych. Bardzo mocno akcentuje rolę rodziny, szkoły,
środowiska lokalnego i określonych praktyk społecznych w optymalizacji
szans rozwoju człowieka, w aktywizacji jednostek, grup i zbiorowości. Opracowania
zawarte w serii prezentują różne perspektywy, m.in. filozoficzną, aksjologiczną,
psychologiczną, socjologiczną, kulturową, pokazują uwarunkowania
współczesnych procesów socjalizacji, wychowania i kształcenia. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/ | * |
dc.subject | recenzja | pl_PL |
dc.subject | serie wydawnicze | pl_PL |
dc.subject | Pedagogika Społeczna | pl_PL |
dc.title | Seria wydawnicza "Pedagogika Społeczna" | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE)
|