DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Łabądź, Justyna Weronika | - |
dc.date.accessioned | 2022-02-11T15:31:33Z | - |
dc.date.available | 2022-02-11T15:31:33Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | "Przegląd Kulturoznawczy", 2018, nr 2, s. 304-316 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1895-975X | - |
dc.identifier.issn | 2084-3860 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/22639 | - |
dc.description.abstract | Refleksje o teorii i estetyce fotografii cyfrowej przywołują w mojej pamięci pracę holenderskiego artysty Erika Kesselsa 24 Hrs in Photos. Artysta po raz pierwszy instalację z wydrukowanym milionem zdjęć pokazał w galerii
FOAM w Amsterdamie w 2011 roku. Kilka pomieszczeń galeryjnych zostało wówczas wypełnionych przez Kesselsa „lawiną” zdjęć, opublikowanych przez użytkowników z całego świata w ciągu ostatnich 24 godzin na takich serwisach jak Google, Facebook i Flickr, które następnie artysta legalnie pobrał i wydrukował. Odbiorcy instalacji mogli przedzierać się poprzez kolejno usypane po sufity wzgórza zdjęć i przeglądać zgromadzone prace. Instalacja ta stała się zachętą do refleksji między innymi nad znaczeniem współcześnie rejestrowanej
rzeczywistości i pamięci o niej, nad naszą codzienną konsumpcją i produkcją obrazów, a także nad granicą (czy też jej brakiem) naszego prywatnego życia, którym nieświadomie lub świadomie dzielimy się w sieci. Bez wątpienia fotografia w ciągu swojej 180-letniej historii przechodziła znaczne przemiany [...]. Recenzja książki: Teoria i estetyka fotografii cyfrowej : antologia / wybór, wprowadzenie i redakcja naukowa Piotr Zawojski ; tłumaczenie Justyna Kucharska i Katarzyna Stanisz. - Warszawa : Narodowe Centrum Kultury, 2017. - 352 strony : ilustracje, fotografie ; 24 cm. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Piotr Zawojski | pl_PL |
dc.subject | recenzja | pl_PL |
dc.title | Zhipermediatyzowany obraz i redefinicje prawdy w kontekście fotografii cyfrowej – recenzja | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/review | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.)
|