Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/22639
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorŁabądź, Justyna Weronika-
dc.date.accessioned2022-02-11T15:31:33Z-
dc.date.available2022-02-11T15:31:33Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citation"Przegląd Kulturoznawczy", 2018, nr 2, s. 304-316pl_PL
dc.identifier.issn1895-975X-
dc.identifier.issn2084-3860-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/22639-
dc.description.abstractRefleksje o teorii i estetyce fotografii cyfrowej przywołują w mojej pamięci pracę holenderskiego artysty Erika Kesselsa 24 Hrs in Photos. Artysta po raz pierwszy instalację z wydrukowanym milionem zdjęć pokazał w galerii FOAM w Amsterdamie w 2011 roku. Kilka pomieszczeń galeryjnych zostało wówczas wypełnionych przez Kesselsa „lawiną” zdjęć, opublikowanych przez użytkowników z całego świata w ciągu ostatnich 24 godzin na takich serwisach jak Google, Facebook i Flickr, które następnie artysta legalnie pobrał i wydrukował. Odbiorcy instalacji mogli przedzierać się poprzez kolejno usypane po sufity wzgórza zdjęć i przeglądać zgromadzone prace. Instalacja ta stała się zachętą do refleksji między innymi nad znaczeniem współcześnie rejestrowanej rzeczywistości i pamięci o niej, nad naszą codzienną konsumpcją i produkcją obrazów, a także nad granicą (czy też jej brakiem) naszego prywatnego życia, którym nieświadomie lub świadomie dzielimy się w sieci. Bez wątpienia fotografia w ciągu swojej 180-letniej historii przechodziła znaczne przemiany [...]. Recenzja książki: Teoria i estetyka fotografii cyfrowej : antologia / wybór, wprowadzenie i redakcja naukowa Piotr Zawojski ; tłumaczenie Justyna Kucharska i Katarzyna Stanisz. - Warszawa : Narodowe Centrum Kultury, 2017. - 352 strony : ilustracje, fotografie ; 24 cm.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectPiotr Zawojskipl_PL
dc.subjectrecenzjapl_PL
dc.titleZhipermediatyzowany obraz i redefinicje prawdy w kontekście fotografii cyfrowej – recenzjapl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/reviewpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Labadz_Zhipermediatyzowany_obraz.pdf833,85 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons