http://hdl.handle.net/20.500.12128/22639
Tytuł: | Zhipermediatyzowany obraz i redefinicje prawdy w kontekście fotografii cyfrowej – recenzja |
Autor: | Łabądź, Justyna Weronika |
Słowa kluczowe: | Piotr Zawojski; recenzja |
Data wydania: | 2018 |
Źródło: | "Przegląd Kulturoznawczy", 2018, nr 2, s. 304-316 |
Abstrakt: | Refleksje o teorii i estetyce fotografii cyfrowej przywołują w mojej pamięci pracę holenderskiego artysty Erika Kesselsa 24 Hrs in Photos. Artysta po raz pierwszy instalację z wydrukowanym milionem zdjęć pokazał w galerii FOAM w Amsterdamie w 2011 roku. Kilka pomieszczeń galeryjnych zostało wówczas wypełnionych przez Kesselsa „lawiną” zdjęć, opublikowanych przez użytkowników z całego świata w ciągu ostatnich 24 godzin na takich serwisach jak Google, Facebook i Flickr, które następnie artysta legalnie pobrał i wydrukował. Odbiorcy instalacji mogli przedzierać się poprzez kolejno usypane po sufity wzgórza zdjęć i przeglądać zgromadzone prace. Instalacja ta stała się zachętą do refleksji między innymi nad znaczeniem współcześnie rejestrowanej rzeczywistości i pamięci o niej, nad naszą codzienną konsumpcją i produkcją obrazów, a także nad granicą (czy też jej brakiem) naszego prywatnego życia, którym nieświadomie lub świadomie dzielimy się w sieci. Bez wątpienia fotografia w ciągu swojej 180-letniej historii przechodziła znaczne przemiany [...]. Recenzja książki: Teoria i estetyka fotografii cyfrowej : antologia / wybór, wprowadzenie i redakcja naukowa Piotr Zawojski ; tłumaczenie Justyna Kucharska i Katarzyna Stanisz. - Warszawa : Narodowe Centrum Kultury, 2017. - 352 strony : ilustracje, fotografie ; 24 cm. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/22639 |
ISSN: | 1895-975X 2084-3860 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Labadz_Zhipermediatyzowany_obraz.pdf | 833,85 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons