Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/22658
Tytuł: Konceptualizowanie czasu jako przestrzeni w tekstach tworzonych przez uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych
Autor: Kubarek, Marta
Słowa kluczowe: czas; uczniowie; szkoła podstawowa; gimnazjum
Data wydania: 2018
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: A. Guzy, D. Krzyżyk, M. Ochwat, M. Wójcik‑Dudek (red.), "W krajobraz literacko-kulturowy i językowy wpisane… : księga jubileuszowa dedykowana Profesor Bernadecie Niesporek-Szamburskiej w czterdziestolecie pracy naukowej i dydaktycznej" (S. 407- 417). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Abstrakt: Święty Augustyn w jedenastej księdze Wyznań w następujący sposób próbował odpowiedzieć na pytanie, czym jest czas: Jeśli nikt mnie nie pyta, wiem. Jeśli pytającemu usiłuję wytłumaczyć, nie wiem. Z przekonaniem jednak mówię, że wiem, iż gdyby nic nie przemijało, nie byłoby czasu przeszłego. Gdyby nic nie przychodziło nowego, nie byłoby czasu przyszłego. Gdyby niczego nie było, nie byłoby teraźniejszości. Obecnie rozważania na temat czasu podejmuje wiele nauk. Czas opisywany przez badaczy różnych dziedzin jawi się jako pojęcie niezwykle złożone (Fragment tekstu).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/22658
ISBN: 978-83-226-3354-0
978-83-226-3355-7
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kubarek_Konceptualizowanie_czasu.pdf1,03 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons