http://hdl.handle.net/20.500.12128/22668
Tytuł: | Sytuacja psychospołeczna uczniów podczas pandemii COVID-19 – przegląd badań 2020-2021.04 |
Autor: | Brudzińska, Patrycja Godawa, Szymon |
Słowa kluczowe: | pandemia COVID-19; edukacja zdalna; rozwój psychiczny dzieci; rozwój fizyczny dzieci; rozwój społeczny dzieci; rozwój poznawczy dzieci; lockdown |
Data wydania: | 2021 |
Źródło: | "Acta Universitatis Nicolai Copernici. Pedagogika" T. 41, Nr 1 (2021), s. 123-146 |
Abstrakt: | Szacuje się, iż w ciągu ostatniego roku nauczaniem zdalnym bądź różnymi wariantami nauczania hybrydowego objęto 98,5% światowej populacji uczniów. Sytuacja związana z wprowadzaniem obostrzeń na taką skalę, w tym zamykaniem szkół i przechodzeniem w tryb nauki on-line, ma miejsce pierwszy raz w historii. Konsekwencją tego jest zauważalne poruszenie w środowisku badawczym. Powstają raporty dotyczące dzieci, rodziców i nauczycieli ze wszystkich kontynentów. W tym artykule zebraliśmy i prezentujemy informacje pochodzące z raportów polskich i zagranicznych, skupiających się na dobrostanie dzieci w trakcie lockdownu. Opisaliśmy doniesienia z badań związanych z rozwojem fizycznym, psychicznym, społecznym oraz poznawczym uczniów. Przedstawione dane, które zestawiliśmy z wynikami badań polskich, dają nam obraz aktualnej sytuacji dzieci. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/22668 |
DOI: | 10.12775/AUNC_PED.2021.006 |
ISSN: | 0208-5313 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Godawa_Sytuacja_psychospoleczna_uczniow_podczas_pandemii_COVID-19_przeglad_badan.pdf | 439,37 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons