DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Łaszczyca, Piotr | - |
dc.date.accessioned | 2022-02-19T10:57:55Z | - |
dc.date.available | 2022-02-19T10:57:55Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | M. Kaczmarzyk (red.), "Siła różnorodności : VII Ogólnopolskie Sympozjum Naukowe Neurodydaktyki" (S. 102-111). Warszawa : EduAkcja | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-957316-2-4 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/22708 | - |
dc.description.abstract | "Pandemia COVID-19, podobnie jak inne ekstremalne sytuacje, obnażyła słabości
i mentalne problemy, z którymi zmagają się pojedynczy ludzie i społeczności.
Obiektywnym wskaźnikiem jest poziom wyszczepienia społeczeństwa Polski (zaledwie
50 procent), niski jak na kraj europejski i regionalnie znacząco zróżnicowany – z najgorzej
wypadającą historyczną Galicją i ścianą wschodnią. Wiążą się z tym antynaukowe i aspołeczne
postawy i zachowania wyrażające się niewiarą w pandemię, nieprzestrzeganiem
zasad higieny publicznej i ruchami antyszczepionkowymi. Jak każda skrajna sytuacja pandemia
ujawniła też postawy amoralne. Bulwersują przypadki agresji wobec osób zwracających
uwagę na przestrzeganie zasad higieny epidemicznej. Trudno pojąć zapał atakujących
punkty szczepień. Kryminalną patologią jest hejt i grożenie śmiercią lekarzom
propagującym i wykonującym szczepienia. Zjawisko ma szerszy wymiar w odniesieniu
do wielu wyzwań – globalnego ocieplenia, energetyki węglowej, budowy spalarni śmieci,
tworzenia ośrodków dla chorych na AIDS, kontroli urodzin i edukacji seksualnej, migracji,
organizmów modyfikowanych genetycznie (GMO) i wielu innych. Jest to zarazem przejaw
zaprzeczania osiągnięciom i wskazaniom nauki." (fragm.) | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Warszawa : EduAkcja | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | pandemia | pl_PL |
dc.subject | COVID-19 | pl_PL |
dc.subject | walka z pandemią | pl_PL |
dc.subject | społeczeństwo | pl_PL |
dc.subject | nieprzestrzeganie zaleceń | pl_PL |
dc.subject | odpowiedzialność | pl_PL |
dc.subject | edukacja | pl_PL |
dc.subject | wychowanie | pl_PL |
dc.title | Czy i jak udało nam się aż tak spartolić. Nauki płynące z pandemii | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WNP)
|