http://hdl.handle.net/20.500.12128/22711
Tytuł: | Wsparcie dziecka jąkającego się w środowisku edukacyjnym |
Autor: | Węsierska, Katarzyna Krawczyk, Aleksandra |
Słowa kluczowe: | dziecko jąkające się; strategie udzielania pomocy; wsparcie terapeutyczne; społeczność szkolna |
Data wydania: | 2022 |
Wydawca: | Warszawa : EduAkcja |
Źródło: | M. Kaczmarzyk (red.), "Siła różnorodności : VII Ogólnopolskie Sympozjum Naukowe Neurodydaktyki" (S. 47-63). Warszawa : EduAkcja |
Abstrakt: | Artykuł jest poświęcony zagadnieniom związanym z sytuacją dzieci jąkających się w środowisku edukacyjnym. Autorki zaakcentowały kwestie dotyczące możliwości udzielania kompleksowego wsparcia uczniom z zaburzeniami płynności mowy w szkole. W artykule zaprezentowano podstawowe problemy, z którymi zmagają się uczniowie jąkający się, oraz zarysowano najważniejsze problemy dotyczące terapii jąkania u dzieci w wieku szkolnym. Zagadnienie udzielania skutecznego wsparcia dziecku jąkającemu się omówiono z różnych perspektyw – potrzeby budowania zespołu terapeutycznego oraz wykorzystania potencjału poszczególnych jego ogniw: logopedy, nauczycieli, rodziców, pracowników szkoły i społeczności szkolnej. W artykule zarekomendowano praktyczne strategie udzielania pomocy przez każdy z elementów tego zespołu wsparcia terapeutycznego. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/22711 |
ISBN: | 978-83-957316-2-4 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Wesierska_Wsparcie_dziecka_jakajacego_sie_w_srodowisku_edukacyjnym.pdf | 429,4 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons