DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Huk, Tomasz | - |
dc.date.accessioned | 2022-02-19T14:02:02Z | - |
dc.date.available | 2022-02-19T14:02:02Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | M. Kaczmarzyk (red.), "Siła różnorodności : VII Ogólnopolskie Sympozjum Naukowe Neurodydaktyki" (S. 21-30). Warszawa : EduAkcja | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-957316-2-4 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/22712 | - |
dc.description.abstract | "Szybki rozwój technologii informacyjnej sprawił, że komputer tak jak telewizor
stał się stałym elementem polskich mieszkań i domów, zakładów pracy oraz różnych
instytucji edukacyjnych, w tym szkół. Powszechność tego cyfrowego medium
w połączeniu z internetem umożliwiła człowiekowi zmianę sposobu komunikacji.
Historia mediów wskazuje, że wszystko zaczęło się od pisania, kiedy to człowiek neandertalski
wyrył pierwsze nacięcia na mamucich kłach. Pismo w swej ewolucji posługiwało
się zmysłem wzroku, poddając kulturę procesowi przetworzenia i ujednolicenia.
Dzieje pisma zaczęły się więc od prymitywnych, grafi cznych środków przekazywania
informacji drogą niemówioną, czyli układania kamieni, drewna, kości zwierząt, a następnie
tworzenia rysunków, zwykle naskalnych, nazywanych petroglifami oraz piktogramami
(Bajka 2008: 17). A więc czytanie i pisanie to zjawisko stosunkowo nowe
w ogólnej historii ludzkiego poznania. Stały się jednak one ważnymi umiejętnościami,
niezbędnymi do funkcjonowania w nowoczesnym społeczeństwie. Tak więc zrozumienie
mechanizmów leżących u podstaw nabywania umiejętności czytania i pisania
w trakcie rozwoju człowieka jest ważnym przedsięwzięciem dla edukacji." (fragm.) | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Warszawa : EduAkcja | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | umiejętność pisania | pl_PL |
dc.subject | pisanie odręczne | pl_PL |
dc.subject | rozpoznawanie pisma | pl_PL |
dc.subject | zapamiętywanie informacji | pl_PL |
dc.subject | przetwarzanie informacji | pl_PL |
dc.title | Zmierzch cywilizacji ludzi posiadających umiejętność tradycyjnego – odręcznego pisania tekstu | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WNS)
|