Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/22876
Tytuł: Idea wielokulturowości w ocenie studentów pedagogiki w perspektywie zmiany społecznej
Autor: Ecler-Nocoń, Beata
Kitlińska-Król, Małgorzata
Słowa kluczowe: multiculturalism; identity; patriotism
Data wydania: 2013
Źródło: Colloquium, T. 5, nr 1 (2013), s. 37-46
Abstrakt: In the paper the authors put a question: Are the patriotism and the Love of Motherland (Fatherland, Homeland) well-founded before the cultural changes? The analysis research on interpretation idea of multiculturalism by students of Pedagogy brings two different answers. The first answer is connected with as ideas as patriotism and the Love of Motherland (in the other words is connected with the answer for a question about identity: I am what?) The second answers shows the students as spokesmen of change. The students perceives the reality as variable, changing, fluid structure which exerts influence on identity of man. The authors don’t settle question, which has been put for a start. They leave the doubt readers.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/22876
ISSN: 2081-3813
2658-0365
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Ecler_Nocon_Idea_wielokulturowosci.pdf716,63 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons