Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/22882
Tytuł: Padawanika : przebudzenie mocy w doświadczeniu zapośredniczonym : studium o filmie, wychowaniu i wsparciu rozwoju
Autor: Krasoń, Katarzyna
Słowa kluczowe: film; recepcja; edukacja kulturowa; nauczyciel – uczeń; reception; cultural education; teacher-student
Data wydania: 2020
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: This book is an attempt at joining film and pedagogy. The discussion is primarily based on categories drawn from George Lucas’s Star Wars space saga. The book presents an analysis of the films, including their reception and psychological impact on the viewer, the two factors being considered as constituents of pop-cultural education. Moreover, the book offers a grounding of cinematic images in personalistic pedagogy. References to the role of the teacher in the process of upbringing consider recognising the teacher’s role in their relation with the student. The roles are divided into an order of focusing on the student and an order of focusing on the curriculum.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/22882
ISBN: 978-83-226-4000-5
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Krason_padawanika_przebudzenie_mocy.pdf1,81 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons