Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/22973
Tytuł: O (nie)możliwości zastosowania modelu słownika umysłowego w podręcznikach do nauczania języka obcego : (na przykładzie języka rosyjskiego dla Polaków)
Autor: Nowak, Izabela
Słowa kluczowe: frame; mental glossary; bilingualism; glottodidactics
Data wydania: 2013
Źródło: Acta Neophilologica, 2013, t. 1, s. 103-116
Abstrakt: The article is an attempt at searching for theoretical basics for effective foreign language learning. The starting point for the considerations is the bilingual model, which is a subordi-nate and coordinate method of organizing linguistic material of the mother tongue and foreign language. Formation of bilingual (Polish-Russian) mental glossary of a learner is treated as a mental process and effectiveness of its reorganization is based on the concept of the frame. The author’s considerations are illustrated with an analysis of selected teaching resources for teaching Russian as a foreign language to Polish students.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/22973
ISSN: 1509-1619
Pojawia się w kolekcji:Artykuły

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Nowak_O_nie_mozliwosci_zastosowania_modelu_slownika.pdf691,31 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons