http://hdl.handle.net/20.500.12128/23054
Tytuł: | Pedagogia towarzyszenia i miłosierdzia jako wyjście na peryferia i dążenie do inkluzji - o interpretacji dynamiki i napięć pedagogii Ignacjańskiej papieża Franciszka w nieprzejrzystym świecie |
Autor: | Rembierz, Marek |
Słowa kluczowe: | pedagogia towarzyszenia i miłosierdzia; peryferia; inkluzja; napięcia pedagogii ignacjańskiej; Jorge Mario Bergoglio / Papież Franciszek |
Data wydania: | 2022 |
Źródło: | "Horyzonty Wychowania" T. 21, Nr 57 (2022), s. 63-79 |
Abstrakt: | CEL NAUKOWY: Rekonstrukcja i analiza idei i pojęć pedagogii towarzyszenia i miłosierdzia – jako interpretacji pedagogii ignacjańskiej rozwijanej przez papieża Franciszka – mają przyczynić się do lepszego jej rozumienia. PROBLEM I METODY BADAWCZE: Rekonstrukcja i analiza (jako sposób postępowania badawczego) służą rozpatrzeniu źródeł i interpretacji analizowanych pedagogii. PROCES WYWODU: Postępując m.in. wedle postulatów ustawicznych poszukiwań intelektualnych, rozeznaje się założenia (także milczące tło) pedagogii. WYNIKI ANALIZY NAUKOWEJ: Przybliżenie sensu idei i pojęć pedagogii towarzyszenia i miłosierdzia. WNIOSKI, INNOWACJE, REKOMENDACJE: Zachęcenie pedagogów do wnikliwego i krytycznego zapoznania się z interpretacjami pedagogii ignacjańskiej. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/23054 |
DOI: | 10.35765/hw.2022.57.08 |
ISSN: | 2391-9485 1643-9171 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Rembierz_Pedagogia_towarzyszenia_i_milosierdzia_jako_wyjscie_na_peryferia_i_dazenie_do_inkluzji.pdf | 720,48 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons