Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23054
Tytuł: Pedagogia towarzyszenia i miłosierdzia jako wyjście na peryferia i dążenie do inkluzji - o interpretacji dynamiki i napięć pedagogii Ignacjańskiej papieża Franciszka w nieprzejrzystym świecie
Autor: Rembierz, Marek
Słowa kluczowe: pedagogia towarzyszenia i miłosierdzia; peryferia; inkluzja; napięcia pedagogii ignacjańskiej; Jorge Mario Bergoglio / Papież Franciszek
Data wydania: 2022
Źródło: "Horyzonty Wychowania" T. 21, Nr 57 (2022), s. 63-79
Abstrakt: CEL NAUKOWY: Rekonstrukcja i analiza idei i pojęć pedagogii towarzyszenia i miłosierdzia – jako interpretacji pedagogii ignacjańskiej rozwijanej przez papieża Franciszka – mają przyczynić się do lepszego jej rozumienia. PROBLEM I METODY BADAWCZE: Rekonstrukcja i analiza (jako sposób postępowania badawczego) służą rozpatrzeniu źródeł i interpretacji analizowanych pedagogii. PROCES WYWODU: Postępując m.in. wedle postulatów ustawicznych poszukiwań intelektualnych, rozeznaje się założenia (także milczące tło) pedagogii. WYNIKI ANALIZY NAUKOWEJ: Przybliżenie sensu idei i pojęć pedagogii towarzyszenia i miłosierdzia. WNIOSKI, INNOWACJE, REKOMENDACJE: Zachęcenie pedagogów do wnikliwego i krytycznego zapoznania się z interpretacjami pedagogii ignacjańskiej.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23054
DOI: 10.35765/hw.2022.57.08
ISSN: 2391-9485
1643-9171
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Rembierz_Pedagogia_towarzyszenia_i_milosierdzia_jako_wyjscie_na_peryferia_i_dazenie_do_inkluzji.pdf720,48 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons