http://hdl.handle.net/20.500.12128/23158
Tytuł: | Rozwój strategii pamięciowych na lektoratach w Uniwersytetach Trzeciego Wieku |
Autor: | Grotek, Monika |
Słowa kluczowe: | Uniwersytet Trzeciego Wieku; lektoraty; pamięć; języki obce |
Data wydania: | 2003 |
Źródło: | Edukacja Ustawiczna Dorosłych, Vol. 2, (2003), s. 42-50 |
Abstrakt: | Lektoraty języków obcych obok wykładów i wycieczek należą do najpopularniejszych form zajęć w Uniwersytetach Trzeciego Wieku (Konieczna, 1997). Jednakże, w ogromnym bogactwie źródeł metodycznych na temat nauczania języka obcego ucznia dorosłego brak jest odpowiednich pozycji dotyczących specyfiki uczenia się i nauczania osób w okresie późnej dorosłości, które mogłyby posłużyć za wytyczne dla nauczycieli prowadzących lektoraty w tychże placówkach. Źródła tego stanu rzeczy mogą leżeć w przypuszczeniu, iż podstawowe cechy osoby dorosłej istotne z punktu widzenia nauczyciela języka obcego pozostają niezmienne bez względu na wiek ucznia lub też w założeniu, że podjęcie nauki języka obcego następuje raczej w okresie, kiedy człowiek jest czynny zawodowo (Fragment tekstu). |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/23158 |
ISSN: | 1507-6563 2391-8020 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Grotek_Rozwoj_strategii.pdf | 549,5 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons